Lexi & Magazine

Mi is babázunk / Szakértő

Ints búcsút a betegségeknek!

Helytelen életmód

Először is érdemes kicsit elgondolkoznod azon, vajon immunrendszered miért nem képes kivédeni a kórokozók támadásait. A legkézenfekvőbb okokat az életmódodban kell keresni:

1. Túl sok finomított élelmiszert fogyasztasz?

2. Alig eszel zöldséget, gyümölcsöt?

3. Stresszben élsz? Teljesítménykényszer nehezedik rád a munkahelyeden vagy otthon?

4. Túl monotonnak tartod a napjaidat, és alig várod, hogy este legyen?

5. Naponta kevesebb időd jut alvásra, mint 8 óra, vagy egyszerűen el sem tudsz aludni időben?

6. Egyáltalán nem mozogsz, nem töltesz legalább fél órát a szabad levegőn?

Ha legalább 3 kérdésre „igen” a válaszod, bizony olyan életet élsz, ami gyengíti szervezetedet. Ám kétségbeesésre semmi ok, megosztunk veled néhány praktikát, amellyel felturbózhatod immunrendszered!

Immunrendszer-erősítő ételek

Az egészségtelen táplálkozás, a finomított ételek és a sok állati eredetű fehérje telerakja szervezetünket méreganyagokkal, ezáltal megterheli és legyengíti a nyirokrendszert, így a szervezet nem tud védekezni a fertőzésekkel szemben. A túlzottan zsíros étrend a fehérvérsejt-termelést csökkenti, ily módon nehezítve meg testünk öngyógyító törekvéseit.

Bizonyos élelmiszerekkel, fűszerekkel, gyógynövényekkel azonban természetes úton erősítheted szervezeted védekezőképességét és kivédheted a kórokozók támadásait. Íme a leghatékonyabbak:

1. A piros, sárga, narancs és sötétzöld zöldségek – brokkoli, sárgarépa, paradicsom, spenót, cékla – nagy mennyiségben tartalmaznak béta-karotint, antioxidánsokat, amelyek segítik a fehérvérsejtek termelődését és ezáltal serkentik az immunrendszert.

2. A citrom, narancs, grapefruit valamint a sötét bogyósgyümölcsök – áfonya, szeder, málna, ribizli – különösen alkalmasak a szervezet „felturbózására”, magas antioxidáns tartalmuknak köszönhetően.

3. Az alma univerzális gyümölcs, hiszen B1-, B2-, B6- vitaminokat, folsavat, C-vitamint, kálciumot, vasat, magnéziumot, foszfort, káliumot és cinket egyaránt tartalmaz. Tudjuk, hogy immunrendszerünk és emésztőszerveink állapota szervesen összefügg, ezért kiemelten fontos az egészséges bélflóra. Az alma rostanyaga – ami a héjában található meg leginkább – a pektin, ami béltisztító és emésztésjavító hatású, csökkenti a koleszterinszintet és segít a nehézfémek kiürítésében is.

4. A fokhagyma hatóanyagai sikeresen veszik fel a harcot a baktériumokkal, a vírusokkal, a gombákkal és egyéb élősködőkkel szemben, ezért a „természet penicillinjének” is nevezik.

5. A fejes káposzta ugyancsak egy vitamin-joker: B1-, B2-, B6-, B7- vitaminokat, folsavat, C-vitamint, káliumot, magnéziumot, nátriumot, vasat, jódot tartalmaz, mindemellett magas rosttartalmával segíti az emésztést. Levét őseink sebgyógyításra használták, mert csökkentette a gyulladást és a fájdalmat. Érdemes nyersen, salátában fogyasztani, vagy a belőle préselt levet meginni, így értékes hatóanyagai teljes mértékben megmaradnak.

6. A fűszerek közül az ánizs és a gyömbér a leggyakrabban emlegetett gyógyhatású szer. Az ánizs az emésztést teszi rendbe, segíti a méreganyagok kiürítését, enyhíti a gyomorproblémákat – ezért szokták csecsemők teájába is keverni –, nem is beszélve különleges illatáról, amely oldja a stresszt. A gyömbér nagyon hatásos vírusölő, köhögéscsillapító növény, a fokhagymával együtt verhetetlen párost alkotnak, ha meghűléses betegségekről vagy éppen azok kivédéséről van szó.

7. Az echinacea, a ginseng és a bíbor kasvirág felhasználásával készült teák, tinktúrák kúraszerűen alkalmazva hihetetlen mértékben képesek megnövelni szervezetünk ellenállóképességét. Erős hatásuk miatt azonban gyerekeknek nem adhatók 12 éves kor alatt!

8. Az aloe vera ugyancsak egy jolly-joker a gyógyításban: külsőleg, belsőleg használható, roboráló, gyulladáscsökkentő, regeneráló hatása ma már sokak által ismert, kúraszerűen alkalmazva sikeresen kivédhetők a télvégi megbetegedések, fertőzések.

Az életmódváltást érdemes nemcsak a táplálkozásra, hanem életed más, fontos területére is kiterjeszteni: a mozgásra, a napirendre, a problémakezelési módszereidre. Ha van rajtad némi túlsúly, amelynek cipelése felesleges terhet ró a szervezetedre, add le tudatos diétával, rendszeres mozgással! Már napi 20 perc sétának, tornának áldásos hatása van az idegrendszerre, a csontozatra, az emésztésre, a keringésre és még sorolhatnánk jótékony „mellékhatásait”. Rajta hát, egészségre fel!

Képek forrása:

http://www.flickr.com/photos/karimian/57925008/

http://www.flickr.com/photos/yourdon/3571991834/sizes/z/in/photostream/

Címkék:              

Hozzászólások