Lexi & Magazine

Életmód / Életstílus

Ide utazz nyáron! – Hollókő

Az Ófaluban macskaköves utcán baktattunk a tourinformhoz, hogy átvegyük újdonsült lakhelyünk kulcsait. Az Oláh vendégház 4 apartmanja közül választhattunk, de igazából akár bármelyikben aludhattunk volna, mivel mienk volt az egész üdülő. Kiválasztottuk a második legszuperebb szobát, autónkkal beálltunk a kertbe, majd nyakunkba vettük a falut. Első utunk, kiéhezvén a Vár vendéglőbe vezetett, ahol megtömtük hasunkat finom palóc étekkel, megetettük a nyikorgó vörös macskákat sült krumplival, majd egy hülye ötlettől vezérelve teli pocakkal nekiindultunk megnézni a várat. Nem volt annyira durva a táv, sem a meredekség, de mire felértünk, elfáradtunk. Ott a hegy tetején a csigára hasonlító erőd, az Árpád-házi királyok korában épült kőkolosszus büszkén mered az ég felé, ezzel is hirdetvén egykori dicső múltját. A vár romjairól pedig csodás kilátás nyílik a környékre.

A hegymászás után a Palóc Babamúzeumot néztük meg, ahol rengeteg népviseletet tekinthettünk meg az ország minden tájáról. A jelképes összegű belépőjegyárak mellett bárki megnézhet egy mennyasszonyi ruhát vagy egy korabeli népviseletet. A babamúzeum mellett a Postamúzeum, a Falumúzeum és a Tájház is szeretettel várja vendégeit, hol szintén csekély összegekért igazi csodákat leshetünk meg.

A jó időnek köszönhetően elhatároztuk, hogy megjárjuk a várkerülő túraösvényt, mivel már régen nem éreztük finom erdei levegő illatát és nem koptattuk cipőinket kedves kis tanösvényeken. Utunk során találkoztunk mókusokkal, és pár vaddisznó délutáni dagonyáját is megzavartuk. A tavasz színei lenyűgözőek. Mire felvánszorogtunk a nem túl magas, de annál meredekebb hegyre, a képzeletbeli ellenség a várat bizonyára elfoglalta, mi pedig szomorúan heveredtünk le a tövébe, és hallgattuk, ahogyan a bocik nagy bőgések közepette készülődnek az alváshoz. Vacsora után felbontottuk a bort, és az élet nagy kérdéseiről beszélgettünk. Csend volt és nyugalom.

Hollókő 1987 óta a világörökség része. Felkeresése mindenkinek ajánlott, de akik szeretik a csendet, a friss levegőt, valamint szívesen barangolnának egy kis ékszerdoboznyi faluban, mindenképpen látogassanak el nyáron Hollókőre.