Lexi & Magazine

Életmód / Életstílus

Meditációval a szorongás ellen

A tudósok szerint az úgynevezett éber meditáció bármilyen helyzetben segít, hogy úrrá legyünk érzelmeinken. A relaxáció e formája lényegében nem más, mint a tudatos gondolkozás, amellyel irányíthatjuk az érzelmeinket. A Wake Forest Baptist Medical Center úgy találta, hogy a meditáció hatással van bizonyos agyterületek aktivitására, vagyis az elülső cinguláris kéregre, amely szabályozza a gondolkodást és az érzelmeket, valamint a ventromediális prefrontális kéregre, amely az aggódásért, szorongásért felelős. Meditáció során az aktivitás növekszik a ventromediális prefrontális kéregben, és így csökkennek a negatív gondolatok.

„Ha megtanuljuk uralni a gondolatainkat, az agyunk automatikusan rááll a nyugodtabb működésre, és sokkal kevésbé reagál majd az általunk negatívnak vélt szituációkra. Nyugalmunk megőrzésével a döntéseink is logikusabbak és ésszerűbbek lesznek, ezzel is segítve elkerülni egy újabb nehéz helyzetet. Felmérések szerint a felfokozott érzelmi állapotban meghozott döntések több mint 80%-a később tévesnek bizonyul, ezzel folytatván a szorongás és a stressz gócpontját” – nyilatkozta Fadel Zeidan neurológus.

A kutatás lényege az volt, hogy a résztvevők 20 perces meditációs tréningen vettek részt, ahol az orvosok által meghatározott érzelmekre, gondolatokra és szavakra kellett koncentrálniuk. A tréning előtt és után is megmérték a szorongási szintjüket, és a kísérlet végére 39%-kal csökkent az agyi aktivitás. Ha az ember legalább naponta 20 percet szán arra, hogy megpróbálja meditációval irányítani a gondolatait, akár 80%-kal is csökkenhet a szorongás érzete.

A tanulmány szerint legjobb módja a meditációnak, ha fürdés közben, edzés után, illetve reggel, ébredés után végezzük. Hatásos lehet, ha kártyákra felírjuk azokat a szavakat, amelyeket szeretnénk tudatosítani önmagunkban, és megpróbálunk legalább 15-20 percig folyamatosan ezekre fókuszálni. Akkor csináljuk jól, ha utána elfáradunk. A fáradtság nem maradandó, általában 5-10 perc múlva elmúlik. „Ha ez a módszer elfogadottabbá és elterjedtebbé válna, sok gyógyszeresen kezelt pánikbetegen is segíteni tudnánk. A pánikbetegség mellett még számtalan más neurológia problémára is megoldás,t illetve segítséget nyújtana a tudatos gondolkozás megtanulása” – nyilatkozta a tanulmány egyik kutatója.

Az elméletben leírt dolgokat nehéz megtanulni és átültetni a mindennapokba, de egy kis akarattal mi is megtanulhatjuk, hogyan vészeljük át az élet keserű velejáróit.

 

A képek forrása: foodmatters.tv ; www.tumblr.com

Címkék:  

Hozzászólások