Lexi & Magazine

Életmód / Életstílus

Természetes gyógymódok nehéz napokra

Akadnak olyan szerencsés hölgyek, akik szinte mindenféle fájdalom és feszültség nélkül vészelik át a menstruáció időszakát, azonban a többségre mégsem ez a jellemző. Van, akinek a dereka, van, akinek a hasa, s akad, akinek mindkettő fáj, valamint a mellek is igen érzékennyé válhatnak. Ha mindez még nem volna elég, a hangulat is ingadozó, sőt, valljuk be, ha ilyenkor szól hozzánk valaki egy rossz szót, fokozottabban az „ami a szívemen, az a számon” elv alapján működünk… A lelki és fizikai érzékenység már menstruáció előtt – azaz a premenstruáció alatt – is jelentkezhet, ami sok esetben talán még rosszabb tünetekkel jár, mint maga a menzesz.

Néha a fájdalom oly erős, hogy gondolkodás nélkül vesszük is be a fájdalomcsillapítót – ami nem is segít feltétlenül mindig. Nem árt, ha kipróbálunk természetes gyógymódokat is, hiszen sokszor – még, ha nem is gondolnánk – jóval hatékonyabbak, mint a kemikáliák, ráadásul nem is ártunk velük szervezetünknek.

 

Íme, néhány trükk a nehéz napokra!

 

1. Közönséges cickafark (Achillea millefolium)

Az ebből a gyógynövényből készített tea kúraszerűen alkalmazható – legfeljebb 6 héten keresztül. Egyebek mellett erős görcsoldó tulajdonságáról ismeretes, illetve a női medence szerveire jótékony hatással bír, így remek segítségünk lehet a menstruációs fájdalom kezelésében. Filteres kiszerelésben is megtaláljuk a boltok polcain, azonban szárított változatot is használhatunk. Napi 2-3 csésze tea ajánlott a nehéz napokban.

 

2. Só

A só hamar átforrósodik, törölközőbe csomagolva, a fájó testrészre helyezve oldja a görcsöket. A módszer hasonlóképpen működik, mint fülfájás esetén – talán gyermekkorodból még emlékszel erre a házi praktikára. Helyezd magad kényelembe tehát, s a sóval bélelt ruhadarabot tedd az érzékeny pontra: a derekadra vagy a hasadra. Fájdalmad hamarosan garantáltan csillapodni fog!

 

3. Testmozgás

Most talán az jár a fejedben, menstruációs fájdalom érzetekor legkevésbé mozogni van kedved, azonban nem kell megterhelő edzésre gondolnod ez esetben, elég, ha sétálsz vagy tornázol egyet, a fájdalom enyhülni kezd. 

 

A kép forrása: lifeandpain.com

Címkék:    

Hozzászólások