Lexi & Magazine

Életmód / Életstílus

Tippek alacsony vérnyomásra

Érezted már, hogy „indokolatlanul” vagy levert, álmos? Esetleg fáj a fejed, és szédülsz is, netán hirtelen mozdulatoknál mintha elsötétülne körülötted a külvilág…? Nos, meglehet, hogy alacsony a vérnyomásod.

Ha vérnyomásméréskor a felső érték nem éri el a 100 Hgmm-t, alacsony vérnyomásról beszélhetünk. Ez ugyan annyira nem káros, mint a magas változat, azonban a tünetek sűrű jelentkezésekor, valamint ha ezek negatív befolyással bírnak életvitelünkre, nem árt, ha segítséget kérünk kezelőorvosunktól. Némi életmód-változtatással azonban mi magunk is sokat tehetünk e probléma ellen.

Természetes úton is emelhetjük a vérnyomást! Íme, néhány tipp!

Sport, szauna

Rendszeres sportolással is segíthetünk a problémán, emellett a szaunázás és a hideg-meleg váltózuhany is emelheti a vérnyomást.

Illóolajok

Egyes illóolajok párologtatása is jótékony hatású lehet – ilyen például a rozmaring, a kakukkfű, a kámfor vagy a borsmenta.

Reggelente óvatosan kelj ki az ágyból!

Ha hajlamos vagy a szédülésre, ne kelj fel hirtelen az ágyból ébredés után! Először ülj fel, s csak azután állj fel – szép lassan! Az ébredés utáni kevés torna is javít a közérzeten.

Gyógynövények

A borsmenta és a rozmaring keverékéből hatékony vérnyomásemelő teát készíthetsz – naponta egyszer-kétszer fogyaszd! Emellett a borsikafű vagy a majoranna szintén segíthet.

Kávé

A mérsékelt kávéfogyasztás – napi 2-3 csésze – javítja a közérzetet, s emeli a vérnyomást.

Vörösbor

Ez a finom nedű szintén a segítségünkre lehet, hogy megszűnjenek a tünetek, azonban itt is fontos megemlíteni a mértékletes fogyasztást. Étkezés után naponta körülbelül 1-1,5 dl még egészségesnek minősül.

 

A kép forrása: www.healthxchange.com.sg

 

Címkék:  

Hozzászólások