Lexi & Magazine

Életmód / Életstílus

Mit egyen a gyerek?

Ahogy gyerekkorunkban táplálkozunk, az egész későbbi egészségi állapotunkra kihat. Már a mai felnőttek közül is egyre többen szenvednek szív- és érrendszeri betegségekben, csontritkulásban, illetve a hiányos táplálkozásból eredő betegségekben. Az elhízás lassan népbetegséggé válik, ami nem meglepő a mozgásszegény életmód és a helytelen táplálkozás miatt. Az édességek fogyasztása emellett étvágytalanságot okoz, és a fogszuvasodás kialakulásához is hozzájárul. Cikkünkben egy egész napi menüt állítottunk össze, mely amellett, hogy egészséges és finom, hamar a gyerkőcök kedvence lesz.

Nem egyszerű feladat megszerettetni velük a zöldségeket

Reggeli

A nap legfontosabb étkezése, ami megadja a kezdőlöketet. A bőséges reggeli fogalma azonban nem a cukrozott péksüteményt takarja…

Gyors reggeli taco:

Hozzávalók: 2 db kukoricalepény/tortilla, 1 ek. salsa; 2 ek. cheddar-sajt, 2 tojás

A kukoricalepények tetejére rátesszük a salsát és a sajtot, majd a mikróban addig melegítjük, míg a sajt rá nem olvad. Eközben a 2 tojásból rántottát készítünk, melyet a tortillára halmozunk. 10 perc alatt készen van, és zöldségekkel tálalva egy tápláló reggeli.  (Adagonként 153 kcal)

 

Citrus-berry smoothie: 

A smoothie a legjobb megoldás, ha a gyereknek nincs étvágya reggel.

Hozzávalók: ¼ csésze bogyós gyümölcs, ¾ csésze élőflórás natúr joghurt; ½ csésze 100%-os narancslé; 2 ek. tej, 1 ek. pirított búzacsíra, 1 ek. méz

Turmix, és kész! (adagonként 432 kcal)

 

Tízórai

Biztosan hálás lesz a gyerek, ha az unalmas szendvicsek helyett néha egy muffinnal bocsátjuk az iskolába.

Epres-narancsos muffin

Hozzávalók: 3 ek. mandula, 2 csésze teljes kiőrlésű liszt, ½ csésze barna cukor, 3 tk. frissen reszelt narancshéj, ½ tk. só, ¼ csésze repceolaj, 2 tk. sütőpor, 1 tk. szódabikarbóna, ¾ csésze író, ¼ csésze narancslé; 1 tojás, 1 tk. vanília kivonat, 1 csésze eper

A száraz hozzávalókat összekeverjük egy tálban, majd hozzáadjuk a többi alapanyagot. Miután összedolgoztuk a tésztát, beleforgatjuk az epret. A masszát szétosztjuk a formákba, a tetejét megszórjuk mandulával, és előmelegített sütőben 18-20 percig sütjük. Garantált siker! (Adagonként 203 kcal)

 

Ebéd

Bár a brokkoli nem éppen a gyerekek kedvence, de épp itt az ideje, hogy megszeressék.

Brokkolis-sonkás tésztasaláta

Hozzávalók:

Krémes-fűszeres dressing: ½ csésze alacsony zsírtartalmú majonéz, ½ csésze natúr joghurt, ¼ csésze tejföl; 3 ek. rizsecet, 1 ek. dijoni mustár, 1 ek. méz, 1 tk. snidling, 1 tk. tárkony, só, bors

Saláta: 3 csésze főtt teljes kiőrlésű fusilli, 4 csésze brokkoli, 1 csésze kockára vágott sonka, 1 kockára vágott kaliforniai paprika, ¼ csésze kockára vágott vöröshagyma, ¼ csésze mazsola, só, bors

A hozzávalókat összekeverjük, majd a salátára ráöntjük a dressinget. Hűtőszekrénybe tesszük legalább fél órára, hogy az ízek összeérjenek. Salátaágyon tálalva mennyeien néz ki. (Adagonként 306 kcal)

 

banános-csokis finomság

Uzsonna

A banán köztudottan jót tesz az agyműködésnek, és ha a gyerekek az uzsonna elkészítésben is segíthetnek, garantáltan könnyebben fog menni a leckeírás.

Csokoládés banánpálcikák

Hozzávalók: 4 nagy érett banán (hámozva és ¼-re vágva), 1 tábla keserű csokoládé, ¼ csésze aprított kókusz

A csokoládét felolvasztjuk, megforgatjuk benne a negyedekre vágott banánokat, amelyekbe előzőleg egy pálcikát helyeztünk. Az egészet megszórjuk kókuszreszelékkel, majd hűtőbe tesszük egy fél órára. (Adagonként 100 kcal)

 

Vacsora

A pizza is lehet egészséges. Mivel a tészta teljes kiőrlésű, a tetejére pedig az ízletes paradicsom mellé sütőtökpüré is kerül.

Pizza

Hozzávalók: 1 teljes kiőrlésű pizzatészta; sütőtökpüré (megsütjük, majd átturmixoljuk), paradicsompüré, kockázott csirkemell, kukorica, gomba, mozzarella sajt, reszelt parmezán sajt, oregánó, só, bors

A pizza tésztáját lehet fagyasztva venni, de akár mi is elkészíthetjük otthon. A paradicsompürét összekeverjük a sütőtökpürével és a fűszerekkel, majd rákenjük a tésztára. Rátesszük a többi feltétet, és már mehet is az előmelegített sütőbe. (Adagonként 280 kcal)

:)

Az egészséges életmódra nevelés nem egyszerű feladat, de nem is lehetetlen. Minél hamarabb rá kell vezetni a gyerekeket a helyes táplálkozás fontosságára, hiszen ha már kiskorától ehhez az életmódhoz van szoktatva, felnőttként sem fog eltérni ettől.

 

Forrás: eatingwell

Képek forrása: beautyandhealthcaretipsagoracosmopolitanhealth.more4kidsdietsinreview

Címkék:      

Hozzászólások