Lexi & Magazine

Életmód / Recept ma

Mit együnk reggelire?

Egy kiadós reggeli ellátja a szervezetünket a szükséges energiával, mely elengedhetetlen a megfelelő fizikai és szellemi teljesítőképességhez. Azok, akik rendszeresen reggeliznek, jobban tudnak koncentrálni, és az elhízás is kevésbé fenyegeti őket. Egy egészséges reggeli étkezés nemcsak beindítja, hanem fel is gyorsítja az anyagcserét. Ráadásul a kutatók szerint a rendszeresen reggelizők egészségesebben táplálkoznak, mint akik kihagyják a napindító falatokat.

Azonban természetesen az sem mindegy, mi kerül az asztalra! Ha már unjuk a felvágottakat, a cukrozott péksüteményeket és a vajas kenyeret, akkor itt van néhány ötlet, amivel jobban indul a nap!

 

Zabpelyhes-gyümölcsös joghurt

Személyes kedvencemmel kezdtem, mert ez a legegyszerűbb, és azoknak is megfelelő, akik nem bírnak sokat enni reggelire. Ehhez csupán natúr (és élőflórás) joghurtra, valamilyen gyümölcsre és zabpehelyre van szükség.  Aki édesebben szereti, az tehet bele mézet is. Különlegesebbé tehetjük egy kis zsírszegény túróval, fahéjjal. Ha ránk tör az édesség utáni vágy, akár napközben is finom nassolnivaló lehet.

 

Paradicsomsaláta

Vértisztító, antioxidáns, segít a rák megelőzésében, és még a bőrnek is jó. Emellett nagyon finom, és negatív kalóriás. Azt hiszem, ennél jobb ajánlólevél nem is kell egy zöldségnek. A saláta nagyon könnyen elkészíthető, nem kell hozzá más, mint pár darab paradicsom, fokhagyma, olívaolaj, só, bors, oregánó és esetleg petrezselyem. A paradicsomot és a fokhagymát felvágjuk, meglocsoljuk egy kis olívaolajjal, fűszerezzük, és már kész is. Pirítóssal mennyei!

 

Banános avokádódzsúsz

Ha végképp nem vagyunk éhesek, egy dzsúsz akkor is könnyen lecsúszik. Ehhez sem kell sok minden, csupán 2 banán, egy érett avokádó, egy bögre tej és egy csepp méz. A tehéntej helyett használhatunk zab-, szója- vagy akár rizstejet is. A hozzávalókat összeturmixoljuk, és már ihatjuk is. Figyelem, fennáll a rászokás veszélye!

 

Almás-zabpelyhes golyócskák

Alma, zabpehely és méz. Csupán ennyi kell hozzá. Az almát lereszeljük (a levét megihatjuk, ugyanis csak a gyümölcshúsra van szükségünk), összekeverjük a mézzel és a zabpehellyel, majd a masszából apró golyókat formálunk. Pár falat belőle, és szebben indul a nap!

 

Vöröslencse-pástétom

Végül egy a dél-ázsiai konyhában sokat használt, ám Magyarországon kevésbé ismert alapanyag: a vörös lencse. Nem kell beáztatni főzés előtt, és 15-20 perc alatt megvan. Nagyon egészséges, könnyen emészthető, és a glikémiás indexe is alacsony. Egy kis olívaolajon megpárolunk kb. 20 dkg vörös lencsét hagymával, 2 kisebb sárgarépával és egy kis vízzel. Ha puhára főtt, összeturmixoljuk, adunk hozzá egy kevés sűrített paradicsomot, majd sóval, borssal és bazsalikommal ízesítjük. Pirítóssal vagy puffasztott rizzsel remek reggeli.

Jó étvágyat, és ne feledjék a régi mondást:

„Reggelizz, mint egy császár, ebédelj, mint egy király, és vacsorázz, mint egy koldus!”

 

A kép forrása: weheartit.com

Címkék:    

Hozzászólások