Lexi & Magazine

Szellem

Jó tanácsok rossz napokra

A boldogság mindenkinek mást jelent, egy azonban biztos: mindannyian azért küzdünk, hogy elérjük azt. Azonban amíg erre törekszünk, elfeledkezünk a hétköznapi, apró örömökről. Sokszor nem látjuk a fától az erdőt, és negatív gondolataink csapdájába esünk. Ha egyszer ránk tör a világfájdalom („spleen”), akkor nagyon nehéz kitörni ebből a mélabús állapotból. Alábbi tippjeink azonban segítségül szolgálhatnak, hogy a rosszabb napokon is szépnek lássuk a világot.  

Mindannyian ismerjük azt az érzést, amikor bal lábbal kelünk fel, és a reggeli rosszkedvünk hatással van az egész napunkra. Mivel a legelső és legutolsó információk maradnak meg leginkább az emlékezetünkben, hasznos, ha reggel kellemes emlékekkel kezdjük a napot, este lefekvés előtt pedig sorra vesszük az aznapi pozitív élményeket. Így a következő napunk is biztosan jól fog indulni.

A pozitív életszemlélet egyik lényeges eleme, hogy hálásak legyünk mindazért, amink van. Hálásak lehetünk az otthonunkért, a családunkért, a barátainkért, vagy bármiért, ami megszépíti hétköznapjainkat. Ha belegondolunk abba, hogy hány millió ember él a Földön, akik sokkal rosszabb helyzetben vannak nálunk, éheznek és nélkülöznek, rögtön másképp fogunk tekinteni saját helyzetünkre.

A másokon való önzetlen segítés is jót tehet lelkiállapotunknak. A rászorulókon nemcsak pénzzel vagy anyagi javakkal lehet segíteni, hanem egyéb adományokkal, szervezéssel vagy önkéntes munkával is. Mások örömét látva mi is jobb kedvre derülünk, s mivel mi is hozzájárultunk ehhez a boldogsághoz, életünk is gazdagabbá válik, és mi is jobb embernek fogjuk érezni magunkat.

A rosszkedv másik ellenszere a nevetés. Lassan közhelynek számít, de a nevetés valóban egy csodaszer. Nemcsak saját hangulatunkra van hatással, hanem másokéra is, ráadásul boldogsághormonokat szabadít fel a szervezetünkben. Természetesen a rosszabb napokon egy-két kocka csokoládé is megengedett, mivel erre is igaz, hogy hatására endorfint termel a szervezetünk.

Ha már túl vagyunk a csokievésen, érdemes egy kicsit kimozdulni a szabadba és sportolni. Egy nagy séta a parkban vagy egy kirándulás a családdal képes elfeledtetni velünk a stresszes mindennapokat.

Ha rosszul osztjuk be az időnket, és emiatt vagyunk a leggyakrabban stresszesek, érdemes megfontolni az 5 perces szabályt. Eszerint ha egy feladat elvégzésére kevesebb, mint 5 perc elegendő, akkor azt rögtön el kell végezni. Azonban fontos, hogy ne terheljük túl magunkat, és szánjunk elegendő időt a feltöltődésre.

Végül, ha még mindig úgy érezzük, hogy nem sütött ki felettünk a nap, gondoljunk arra, hogy a boldogtalanság is egy átmeneti állapot, és életünk nehezebb időszakainak tapasztalatai segíthetnek, hogy később bátrabban és okosabban oldjuk meg a problémáinkat. Vagy fogadjuk meg a kínaiak tanácsát:

„Ha boldog akarsz lenni egy órára, idd le magad a sárga földig, ha egy évig szeretnél boldogságot, házasodj meg, de ha egy egész életen át, akkor vegyél magadnak egy kertet.”

 

A képek forrása: weheartit.com ; theladyontop.com

Címkék:    

Hozzászólások