A SEO-ról nyilván mindenki hallott már, aki akár csak minimálisan foglalkozott életében online marketinggel. Ez az egyik legfontosabb eszköz, ami lehetővé teszi, hogy az emberek megtaláljanak egy adott weboldalt, webáruházat a keresőben.
A SEO ügynökség feladata, hogy elérje egy adott oldal számára a lehető legjobb helyezést a találati listában – de vajon hogyan találhatod meg a számodra megfelelőt?
Mi az az online marketing
Az online marketing egy gyűjtőfogalom: azokat a marketingtechnikákat foglalja össze, amik elősegítik, hogy egy adott cég vagy brand az online térben népszerűvé, ismertté váljon, azaz eladható legyen. Ezeket a technikákat általában nem egyesével, hanem párhuzamosan alkalmazzuk, egymást erősítve.
Mivel manapság nagyon sok fogyasztói tevékenység az online térben zajlik, logikus, hogy a marketing is nagyrészt ide helyeződik át: itt lehet a legkönnyebben a legtöbb embert elérni. Az online marketing ma már szinte elengedhetetlen ahhoz, hogy a vállalkozásod fejlődni tudjon.
SEO szerepe az online marketingben
Mit teszel, ha szeretnél vásárolni egy adott terméket, vagy egy szolgáltatásra keresel vállalkozót, esetleg csak információra van szükséged valamiről? Beírod a Google-ba, ahogy napjainkban gyakorlatilag mindenki.
A Google pedig kiad egy találati listát – na de mi alapján dől el, hogy ezen ki és hányadik helyen szerepel? Nos, ez az, ami a keresőoptimalizáláson múlik.
Ha jó a SEO, akkor a weboldalad könnyedén kúszhat fel a Google találati listájának első oldalára, vagy akár az első helyére is. Ehhez persze kellenek a megfelelő kulcsszavak, képek, akár videók, meta adatok, szövegek – ugyanis részben ezek alapján rangsorol a Google.
De kellenek releváns linkek is az oldaladra, kell a felhasználóbarát jelleg, a rendszeres frissülés, a forgalom, és még sok más tényező. Mindent nem ismerünk azokból a tényezőkből, amiket a Google algoritmusa figyelembe vesz, de elég sokat ahhoz, hogy tudjuk befolyásolni a sorrendet, ha ügyesek vagyunk.
Miben tud segíteni neked egy keresőoptimalizáló ügynökség
Ha jelenleg nem vagy a találati lista élvonalában, egy SEO ügynökség segíthet abban, hogy ott legyél! Kezelésbe veszik a weboldaladat, tüzetesen átvizsgálják, elmondják, min kell változtatnod ahhoz, hogy jobb helyezést érj el, és ellátnak tanácsokkal is arra vonatkozóan, hogyan tarthatod ezt fenn.
Segítenek a megfelelő kulcsszavak megtalálásában és alkalmazásában, a meták kitöltésében, akár a megfelelő tartalmak elkészítésében is.
A linképítés is hasznos lehet, amit viszont egyedül nagyon nehéz hatékonyan csinálni: egy SEO ügynökség azonban rendelkezik olyan kapcsolatokkal, melyek révén gyorsan javulhatnak az eredmények ezen a téren is.
Keresőmarketing ügynökség – hogyan válassz
A marketingügynökségek számos különböző területtel foglalkozhatnak, ezek egyike a keresőoptimalizálás. Ha úgy látod, szükséged lenne erre a szolgáltatásra, természetes, hogy a lehető legjobb ügynökséget szeretnéd megtalálni, ez azonban nem egyszerű. Ahhoz, hogy sikerüljön, több tényezőt kell figyelembe venned.
Legalább olyan fontos, hogy a keresőmarketing ügynökség magában a keresőoptimalizálásban profi legyen, mint az, hogy miként kommunikál az ügyfeleivel, mennyire precíz, mennyire tartja a határidőket stb. Éppen ezért, amikor választasz, az alábbiakra érdemes támaszkodni:
- Ajánlások. Legjobb, ha egy vagy több vállalkozó ismerősöd tud neked ajánlani olyan céget, amelyikkel pozitív tapasztalatuk van. Ez azt jelenti, hogy van legalább 1-2 elégedett ügyfelük, akinél jó munkát végeztek, azaz valószínűleg értik a dolgukat.
- Google a barátod. Mennyire közhelyesnek tűnik ideírni, hogy keress keresőoptimalizáló ügynökséget a Google-ben, pedig, ha belegondolsz, teljesen logikus: aki maga se tud előkelő helyet elfoglalni a találati listában, az vajon mennyire érthet a folyamathoz?
- Kérdezz az ügyfélélményről, nézd meg az értékeléseket! Ha ismerősök ajánlottak egy adott ügynökséget, ne felejts el az eredményeken túl arról is érdeklődni, hogy milyen volt a velük való kommunikáció, mennyire tartották a határidőket stb. Hiába profik abban, amit csinálnak, ha nem számíthatsz rá, hogy időben elvégzik a feladatot, vagy nem válaszolnak időben a kérdéseidre. Ha nem ajánlás alapján keresel SEO ügynökséget, nézd meg a netes értékeléseket, sokat elárulnak!
Milyen kérdéseket tegyél fel a SEO ügynökségnek
Mindenképpen érdeklődj az elért eredményeikről, mondjanak példákat, hogy milyen mértékben tudták növelni az organikus eléréseket egy-egy weboldal esetében. Kérdezd meg azt is, hogy hozzávetőlegesen számodra milyen eredményt tudnak kínálni, így láthatod, megéri-e neked velük dolgozni.
Az sem árt, ha megtudakolod, az adott ügynökség mióta foglalkozik SEO-val, de vigyázz: a sok év nem garancia arra, hogy jók is, sajnos sokan nem követik az újításokat, és olyan technikákkal próbálkoznak, amik ezer éve lecsengtek.
Kérj referenciákat, konkrét cégeket, akikkel dolgozik az adott SEO ügynökség – ha nem tudnak ilyeneket mutatni, legyen gyanús!
SEO ügynökség kiválasztása
Ha feltetted a fenti kérdéseket, és utánajártál azoknak, amiket javasoltunk, valószínűleg már nagyjából kirajzolódott előtted, hogy melyik cég szimpatikus.
Természetes, hogy az ár is egy lényeges szempont, de ne ez legyen a húzóerő: inkább egy drágább, de tényleg profi cég, mint egy olcsó, aki nem igazán tudja, mit is csinál.
Olyan SEO keresőoptimalizáló céget válassz, amelyikkel megvan a kémia, azaz érzed, hogy gördülékenyen tudtok kommunikálni, működni fog a közös munka. De ne feledd: a SEO viszonylag lassan hoz eredményeket, ne várj már a jövő hétre áttörést!
Olvass több érdekes cikket a főoldalra kattintva.